Tereny wulkaniczne w przygodach RPG

Wspominając minione sesje RPG (czy to w Dungeons and Dragons, Warhammer czy innym Wiedźminie), w jakich przyszło mi brać udział, zauważyłem jak rzadko, zapuszczaliśmy się w gorące tereny wulkaniczne… albo nawet nie gorące, tylko jakieś nieaktywne już wulkany. Temat ten był zupełnie pomijany przez naszego Mistrza Gry. Stąd też taka tematyka wpisu.

 

Tereny Wulkaniczne w Przygodach RPG blog Hipogryf.pl

 

Zacząłem się zastanawiać, czy tereny wulkaniczne są pomijane w przygodach RPG, bo ludzie nie wiedzą jak je przedstawić? Wyprawa Frodo we Władcy Pierścieni, doskonale pokazała w jak epicki sposób, można przedstawić takie miejsca. Czy Mistrzowie boją się w takim razie powielać ten schemat? Nie mają pomysłu jak pokazać to w inny sposób? W takim razie spróbujmy pogadać dzisiaj o temacie terenów wulkanicznych w przygodach RPG.

 

Pomysł na sesje RPG w Wulkanie

 

Zacznijmy od Wikipedii i jej definicji Wulkanu:

 

[…] miejsce na powierzchni Ziemi, z którego wydobywa się lawa, gazy wulkaniczne (solfatary, mofety, fumarole) i materiał piroklastyczny […]

 

No i już po taki krótkim tekście, pojawia się kilka pomysłów. Jak chociażby mutacje znanych bestii, które przystosowały się do wdychania gazów wulkanicznych, tym samym są silniejsze albo też różniące się nawet wyglądem od swoich “normalnych” przedstawicieli. Czy też niech wulkan będzie kryjówką szalonego maga, który wykorzystał składujący się tam materiał piroklastyczny do zaminowania całego wulkanu, tym samym gracze będą mieli do przejścia istne pole minowe.

 

W naszej sesji RPG wyróżnić możemy trzy rodzaje wulkanów:

 

  • czynne,
  • drzemiące,
  • wygasłe.

 

No i w nasze fantastycznej przygodzie, można w wykorzystywać wszystkie trzy:

 

Niech czynny stanie się domem żywiołaków ognia, których rosnąca siła zaczyna stwarzać zagrożenie dla okolicy. Nasi bohaterowie jak to na herosów ze świata RPG przystało, muszą oczywiście zbadać sprawę aktywności tamtejszych istot.

 

Można też stworzyć większą fantastyczną istotę, żywiącą się energią z aktywnego wulkanu. Światy fantasy są rozległe i niezbadane, więc nie wiadomo, jakie jeszcze istoty tam żyją.

 

W drzemiącym wulkanie może znaleźć się kult czy inne zgrupowanie starające się uaktywnić niszczycielską moc góry. Wygasłe staną się też idealnym miejsce do eksploracji, odkrywania dawno zapomnianych sekretów czy skarbów, albo nawet szczątki nieodkrytego wcześniej plemienia, które skrywało się przy wulkanie, do którego nikt nie chciał się zbliżyć, gdy był aktywny.

 

D&D, Warhammer czy Wiedźmin — wulkany na sesjach RPG

 

Wulkany i tereny wulkaniczne to świetny pomysł na przygodę fantasy! Naprawdę zachęcam do puszczenia wodzy wyobraźni i zaciągnięcia tam swoich graczy. W końcu to jesteś Mistrzem Gry a świat, w którym rozgrywasz swoją przygodę może i ma już jakąś ogólną strukturę, no ale to nadal świat fantasy, a takie światy mają to do siebie, że zawsze coś można tam dorzucić.

 

Pozostałe wpisy z kategorii: Gry planszowe i RPG

 



Arkadiusz Orzeł

Arkadiusz Orzeł

Staram się aktywnie promować czytanie, granie w gry planszowe i ogólnie pojętą fantastykę.

%d bloggers like this: