Shifting World — platformowa gra logiczna na Nintendo 3DS

Zanim zacznę opowiadać o SHIFTING WORLD pozwól, że na wstępie powiem, iż przenośna konsola Nintendo 3DS miała kilka naprawdę dobrych, dużych i popularnych gier video, które podbiły serca graczy.

 

Miała też kilka małych perełek, o których większość grających nawet nie wiedziała. Przeszły bez echa i gdyby nie dobrodziejstwa sklepu z grami, jakim jest Nintendo eShop, pewnie zostałyby zapomniane już na zawsze.

 

Shifting World recenzja gry na konsole Nintendo 3DS - blog o grach Hipogryf.pl

 

SHIFTING WORLD jednak NIE JEST jedną z tych perełek…

Chociaż mogłaby być, gdyby twórcy się trochę bardziej postarali.

 

SHIFTING WORLD na Nintendo 3DS wyglądał naprawdę obiecująco

 

Mamy tutaj ciekawie zaprojektowaną platformówkę (czy jak gdzieś wyczytałem w zagranicznej recenzji – video game 3d puzzle platformer), gdzie tak naprawdę występują jedynie dwa kolory, biały i czarny, czyli światło i cień. Na bazie tego, obudowany jest cały gameplay – rozgrywka polega na przejściu całego etapu poprzez „odwracanie świata”.

 

Shifting World recenzja gry na konsole Nintendo 3DS - blog o grach Hipogryf.pl

 

Sam byłem zaciekawiony takim systemem w tej grze, dawno nie grałem w jakąś ciekawą grę video z zagadkami logicznymi, więc jak najszybciej chciałem obczaić SHIFTING WORLD.

 

Shifting World recenzja gry na konsole Nintendo 3DS - blog o grach Hipogryf.pl

 

W grze chodzi dokładnie o to, że możemy odwrócić poziom do góry nogami, co zmienia też jego jakby fizykę. Jeżeli na początku chodziliśmy po czarnych elementach, a białe były jakby tłem, teraz jest odwrotnie, chodzimy po białych klockach a czarne to tło. Przy kolejnym odwróceniu świata, znowu to się zmienia. Tym samym przechodzimy cały etap — raz chodząc po jego białych kawałkach, a raz po czarnych.

 

W teorii brzmi to całkiem ciekawie, więc w czym problem?

 

SHIFTING WORLD to gra video z 2 dużymi problemami

 

Problem 1:

 

Na ekranie widzimy zdecydowanie za mały kawałek poziomu.

Kamera w grze jest zbyt blisko postaci, co przy graniu na niewielkim ekranie konsoli Nintendo 3DS naprawdę boli. Nie ma opcji, żeby zapamiętać jaką trasę obraliśmy albo żeby po prostu zobaczyć, że nad nami lub pod nami też jest przejście, bo póki dosłownie nie staniemy obok niego, to go nie będzie na ekranie widać. Ratuje to trochę minimapka na dolnym ekranie konsoli, jednak przy ciągłym odwracaniu świata z czarnego na biały i vice versa, ona też trochę zaczyna wariować.

 

Shifting World recenzja gry na konsole Nintendo 3DS - blog o grach Hipogryf.pl

 

Problem 2:

 

Sterowanie jest okrutnie toporne.

Nie chodzi tu o to, że konsola Nintendo 3DS ma złe sterowanie, bo w innych grach gałka sprawdza się świetnie. Mam trochę wrażenie, że programiści odpowiedzialnym za SHIFTING WORLD już pod koniec gry dali sobie spokój, dlatego mamy takie kwiatki jak problemy ze skakaniem. Możemy wprowadzić dwa razy idealnie taką samą kombinację „prawo + skok” i raz postać skoczy przed siebie, a raz do góry nawet nie ruszając się z miejsca. Irytuje to strasznie.

 

Gra ma też kilka plusów, jak:

 

  • ładna i ciekawa oprawa graficzna,
  • prosta, ale przyjemna fabuła,
  • muzyka, która nie irytuje,
  • zmusza nas do myślenia.

 

Jednak to zdecydowanie za mało, żeby przymknąć oko na skopane sterowanie i kamerę, więc ostatecznie, nawet jeżeli gra wygląda fajnie, to polecić jej nie mogę.

 

> Pozostałe recenzje gier na konsole Nintendo 3DS <

 



Arkadiusz Orzeł

Arkadiusz Orzeł

Staram się aktywnie promować czytanie, granie w gry planszowe i ogólnie pojętą fantastykę.

%d bloggers like this: