Motyw bezpiecznej nocy na sesjach RPG

Ledwo co opublikowałem na blogu Hipogryf.pl tekst o terenach wulkanicznych na sesjach RPG, a w głowie już pojawiła się myśl – jak to inaczej można by przedstawić noc na jednej z przygód.

 

Motyw bezpiecznej nocy na sesjach RPG blog fantasy Hipogryf.pl

 

Zauważyłem, że noc zawsze kojarzy się z potworami, bestiami kryjącymi się w mroku, czekającymi tylko aby rzucić się na zmęczonych i przysypiających bohaterów. Gracze wystawiają pilnujących, robią patrole, palą ogniska i zapewne byli już tyle razy zaatakowani w nocy w lesie, że są na to przygotowani i wręcz się tego spodziewają. No a co jakby było inaczej? Jakby to noc dawała schronienie i spokój, a potwory postanowiły polować za dnia?

 

Sesja RPG o miejscu, które w nocy nie śpi

 

Wyobraźmy sobie sytuację, gdzie grupa bohaterów dociera do miejsca, gdzie ludzie stają się aktywni nocą, a za dnia chowają się w swoich domostwach. Gdzie czyha “coś”, co uaktywnia się i poluje w świetle słonecznym, a ustępuje, gdy na niebie zaczyna świecić księżyc. Wtedy owa istota zaprzestaje swojej aktywności i wyczekuje w ukryciu aż znowu zaświeci słońce.

 

Jak gracze zareagują na takie miejsce? Czy podejmą się rozwiązania problemu nieznanej istoty? Jak ich organizmy zareaguję na fakt, że teraz muszą spać za dnia i żyć nocą? Bóle głowy? Nudności i wymioty? Ciągłe rozkojarzenie i brak możliwości rzucania zaklęć? Ile czasu potrzeba drużynie, aby przestawić się na “sowi” tryb życia?

 

Jest tyle sposobów na zabawę z graczami, tworzeniem różnych nietypowych sytuacji, wymyślanie innych zwyczajów związanych z zamianą nocy i dnia. Jest to pole do popisu dla Mistrzów Gry obdarzonych bujną wyobraźnią, że aż dziwię się temu, jak żaden ze znanych mi Mistrzów nigdy na to nie wpadł.

 

Nocne marki na sesjach RPG

 

Dlatego apel do wszystkich Mistrzów Gry: testujcie, wymyślajcie, bawcie się. Noc jest niezbadana i pełna sekretów! To, że utarły się już przekonania, że tam zło czyha, nie znaczy, że nie można wywrócić tego do góry nogami. Nie ważne czy gracie w Dungeons & Dragons, Warhammera czy Wiedźmina. W końcu to są światy fantasy a wy jesteście w nich Mistrzami, więc nie trzymajcie się utartych szlaków, tylko twórzcie własne!

 



Arkadiusz Orzeł

Arkadiusz Orzeł

Staram się aktywnie promować czytanie, granie w gry planszowe i ogólnie pojętą fantastykę.

%d bloggers like this: