Fantastyczne miejsca i jak je znaleźć: Wyruszamy do Górniczej Doliny

No to teraz pojedziemy po nostalgii! Górnicza Dolina to lokacja występująca w pierwsze i drugiej części growej Sagii Gothic, w dodatku do drugiej części o tytule Noc Kruka. Jak i też komiksie „Gothic der comic”.

 

Dolina to część wyspy Khorinis, należącej do królestwa Myrtany. Nazywana jest także kolonią karną, gdyż w pierwszej części gry jej populacja składała się w większość z więźniów i byłych skazańców.

 

 

Podczas wyniszczającej wojny ludzi z orkami, ogromnie wzrosło zapotrzebowanie na magiczną rudę, wydobywaną w kolonii karnej w górniczej dolinie. Tym samym król Rhobar II zaczął zsyłać do kolonii każdego więźnia, jakiego tylko mógł. Czy to złodziej, czy seryjny morderca, nie miało to znaczenia, potrzeba było rąk do wydobywania cenne surowca.

 

Plan prawie idealny

 

Wysłano też 12 magów, których zadaniem było otoczyć kopalnie magiczną barierą, przez którą można było wejść, ale próba wyjścia skutkowało natychmiastową śmiercią. Miało to powstrzymać więźniów przed ucieczką, jednocześnie pozwalając na zsyłanie nowych ludzi, oraz wywożenie przez barierę magicznej rudy (bariera nie powstrzymywała martwych obiektów).

 

Niestety coś poszło nie tak i bariera objęła dużo większy obszar, niż zakładano. Zamykając w sobie zarówno magów, jak i strażników. Więźniowie szybko wykorzystali zamieszanie, zabijając strażników i przejmując władzę nad całą górniczą doliną.

 

Świat trzech sił

 

W kolonii utworzono trzy główne grupy/organizacje, zwane obozami:

Stary Obóz – największy z obozów w dolinie. Zarządzany przez magnata Gomeza, który dogadał się z królem i wymieniał wydobytą w kopalni rudę, na żywność i inne dobra ze zewnętrznego świata. Stary obóz był też domem magów ognia.

Pełny opis starego obozu pojawi się w osobnym wpisie.

 

Nowy Obóz – grupa najemników prowadzenia przez Lee. Wraz z wodnymi magami mieli plan wykorzystania rudy do zniszczenia magicznej bariery. Więc składowali ją u siebie na wielkim kopcu.

Pełny opis nowego obozu pojawi się w osobnym wpisie.

 

Bractwo Śniącego – sekta założona przez guru Y’Beriona, czcząca pradawną istotę która przybyła do nich we śnie. Założyli obóz na bagnie, gdzie wykorzystywali bagienne ziele do wchodzenia w medytacyjny stan, który pozwalał im rozwijać ich magię. Dodatkowo szkolili strażników wyposażonych w dwuręczne miecze i wspólnie przygotowywali się do wielkiego rytuału, którego celem było zbudzenie śpiącego bóstwa.

Pełny opis bractwa śniącego pojawi się w osobnym wpisie.

 

Gothic 1

Górnicza dolina to niesamowite miejsce, grając w Gothic 1, nie mogłem nadziwić się, ile jest tu do zwiedzania. Mimo że mapa przecież taka wielka nie jest.

 

Są trzy obozy, są jakieś ruiny pełne szkieletów i harpii, wszędzie wilki, gady i inne niebezpieczne zwierzęta, a jak się pójdzie za daleko od obozu, to ginie się spod ręki krwiożerczego orka.

 

Pomijając już obozy, to wiele postaci można spotkać na otwartym terenie. Stoją i polują na zwierzęta, pilnują przejść, czy mają niewielkie chatki, które nazwali swoim domem. Bardzo często są to nauczyciele, którzy mogą pokazać nam jak sprawniej posługiwać się łukiem czy skórować zwierzynę.

 

Gothic 2 i Gothic 2: Noc Kruka

 

 

Po wydarzeniach z Gothic 1, dolina jest zupełnie innym miejsce. Nie ma tu praktycznie ludzi, tereny są pustoszone przez przybyłe smoki, a ruiny starego obozu oblegane przez armię orków.

 

Zamiast więźniów, jest armia paladynów starająca się odeprzeć natarcie nieprzyjaciela. Nie ma już śladu po nowym obozie i bractwie śniącego. To, co zostało ze starego obozu, stało się przytułkiem dla rycerskich oddziałów i najemnych łowców smoków.

Fauna obumarła, jest szaro, ponuro i śmiertelnie niebezpiecznie.

 

W modyfikacji do gry Gothic 1, pod tytułem Mroczne Tajemnice, pojawiła się zupełnie odświeżona wersja górniczej doliny.

 

Pozostałe wpisy z serii: Fantastyczne miejsca i jak je znaleźć

 

Oficjalna strona twórców Gothica

 

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *